Burj Al Arab v Dubaji byl prvním hotelem, který dostal přívlastek „sedmihvězdičkový“. Co ho odlišuje od ostatních top pětihvězdičkových hotelů? Byl to jen marketingový tah, nebo tento slavný hotel skutečně posunul hranice hotelnictví a vytvořil novou kategorii luxusu?
Dubaj láká k přepychu.
Co vlastně sedm hvězdiček znamená? Zlaté kohoutky a vlastní komorník, který je k dispozici 24 hodin denně? Nebo heliport, který zviditelnil golfista Tiger Woods, když svým švihem z něj poslal míček vstříc azurovému horizontu? Zda obrovské podzemní exotické akvárium?
Ve skutečnosti sám sebe hotel Burj Al Arab nikdy nepropagoval jako sedmihvězdičkový, prezentoval se „jen“ jako globální ikona arabského luxusu a zároveň definoval význam výjimečné dubajské pohostinnosti, píše The National.
Teď, když hotel poprvé ve své historii nabízí prohlídky svých apartmánů lidem, kteří zde nejsou ubytováni, mohou návštěvníci sami vidět, co tyto pojmy v praxi znamenají.
Někteří očekávali, že Burj Al Arab zcela předefinoval označování hotelů a že od nynějška budou po světě vznikat šesti či další sedmihvězdičková ubytovací zařízení. Nebo i osm a více.
Jiné hotely ho však nenásledovaly, i když za konkurenty by mohl považovat například Emirates Palace Hotel v Abu Dhabi, Pangu 7 Star Hotel v Pekingu, Taj Falaknuma Palace v indickém Hajdarabádě, Seven Stars Galleria v Miláně či Full Moon Hotel v Baku v Ázerbájdžánu.

Tyto hotely nabízejí ty nejokázalejší apartmány a luxusní „vychytávky“ jako kaviárové pleťové masky, pozlacené iPady či personalizované doplňky – koupelnové župany a povlečení na polštáře s monogramem hosta.
Novějším uchazečem o pomyslných sedm hvězdiček je plovoucí superhotel z dílny Njord by Bergman Design House, která se snaží přinést dokonalost při výrobě plavidel.
Její nejnovější výtvor je nádherná jachta, která kdysi sloužila jako komerční loď a nyní se z ní stala luxusní superjachta Cassius.
Na její cenovce svítí 40 milionů eur a její tvůrci ji definovali jako sedmihvězdičkový luxus.