Minulý rok zaznamenalo Německo nejnižší počet prodaných aut od znovusjednocení země v roce 1990, a to 2,6 milionu. To bylo o 10 % méně ve srovnání s již tak slabými čísly z roku 2020.
Německé sdružení automobilového průmyslu (VDA) očekává, že domácí německý automobilový trh poroste v roce 2022 o 7 procent na 2,8 milionu nových vozů, což je zlepšení oproti loňským historickým minimům, ale jde stále o čísla pod úrovní před pandemie. Minulý rok totiž zaznamenalo Německo nejnižší počet prodaných aut od znovusjednocení země v roce 1990, a to 2,6 milionu. To bylo o 10 % méně ve srovnání s již tak slabými čísly z roku 2020.
Prodej elektromobilů na Slovensku v roce 2021: čisté zoufalství
V celosvětovém měřítku sdružení předpovídá pro letošní rok růst trhu o 4 procenta. Ve Spojených státech nebo v Číně trh podle prognózy poroste jen o dvě procentní, V Evropě by to mohlo být až o 5 procent. Přetrvávající nedostatek čipů bude pravděpodobně nadále sužovat automobilový průmysl až do roku 2023, uvedla prezidentka VDA Hildegard Muellerová na tiskové konferenci s tím, že ve druhé polovině letošního roku by mohla nastat mírná úleva.
Pokud jde o domácí produkci aut, mělo by se jich v Německu v roce 2022 vyrobit 3,5 milionu, což je meziroční růst o 13 procent, přesto jde jen o dosažení přibližně stejného výsledku jako v roce 2020. V posledním předpandemickém roce se v Německu vyrobilo 4,66 milionu aut a rekord ve výrobě aut v Německu připadá na rok 2011, kdy se jich tam vyrobilo téměř 5,9 milionu.
JATO: Prodeje aut se loni propadly do roku 1985! Kterým se dařilo?
Podle Vda je vedle zotavení trhu s automobily vážným problémem Německa i budování elektrické infrastruktury. Varovalo, že při současném tempu budování nových nabíjecích stanic by jich do roku 2030 mělo být v Německu nainstalováno jen 160 000, což je pouze minimální část z původně deklarovaného cíle země vybudovat jeden milion veřejných nabíjecích míst.
S tím souvisí i potřeba vytvořit partnerství s výrobci energie a dodavateli surovin v jiných zemích, aby bylo možné vyrobit dostatek čisté energie na pohánění elektrických vozidel, uvedl svaz s varováním, že domácí výroba obnovitelné energie nebude do budoucna dostatečná.