Současné podnikatelské prostředí je vysoce konkurenční, a proto je řízení vztahů se zákazníky (CRM) klíčovým aspektem úspěchu společností všech velikostí. Systém CRM je softwarová aplikace, která pomáhá organizacím s řízením interakcí se zákazníky – od prvního kontaktu až po podporu po prodeji. Pokud vám stále není jasné, proč je CRM pro moderní organizaci tak důležitý a jaké výhody přináší, pokračujte ve čtení.
Centralizace dat
Mezi hlavní poslání CRM systému je centralizované umístění všech údajů o zákaznících. Namísto ukládání informací v různých systémech nebo tabulkách vám software umožní sledovat komunikaci se zákazníky, historii nákupů, individuální preference a další klíčové informace na jednom místě. Snadný přístup k datům a jejich analýzy vám pomůžou k sofistikovanějším rozhodnutím a kvalitnějším službám.
Zlepšení zákaznického servisu
CRM systém firmám pomáhá zlepšovat služby. Poskytuje komplexní přehled o interakcích, a když se zákazník obrátí na zákaznickou podporu s dotazem nebo problémem, pracovník mu díky dostupným informacím poskytne přesnější odpověď a efektivněji vyřeší problém.
Úspěšnější marketingové aktivity
Systém CRM firmám poskytuje detailní přehled o chování a preferencích zákazníků, čímž zvyšuje úspěšnost marketingových kampaní. Analýza údajů vede k lepšímu porozumění požadavků cílové skupiny a umožňuje přizpůsobení obchodních aktivit. Společnosti například lépe identifikují zákazníky, kteří v minulosti uskutečnili více nákupů, a zacílí na ně věrnostní slevy či propagační akce.
Integrace CRM systému je navíc prospěšná i pro projektové řízení. Stačí se poohlédnout po softwaru s příslušným modulem. Dobrou volbou je český eWay-CRM, který si můžete vyzkoušet i bezplatně.
Zvýšení produktivity prodeje
Systém CRM je jako živá voda pro prodejní týmy. Díky automatizaci některých úkolů a přístupu k údajům o zákaznících zvyšuje produktivitu. Software dokáže automaticky generovat potenciální zákazníky na základě jejich chování nebo poskytuje upozornění v reálném čase, když zákazník projeví zájem o určitý produkt nebo službu. Členové obchodního oddělení tak mohou stanovit priority a zaměřit se na příležitosti s vysokou pravděpodobností úspěchu.