Máte své podnikání? V tom případě se bez úspěšného webu v dnešní době prakticky neobejdete. Aby však váš web byl opravdu úspěšný, je nutné při jeho návrhu a tvorbě dodržet některé zásady. O co se jedná?
Vše odstartuje návrh
Dříve než přijde na scénu tvorba webových stránek, je nutné vytvořit návrh. Na začátku všeho tak stojí analýza vašeho podnikání a ujasnění si vašich obchodních cílů. Pamatujte na to, že ne každý člověk je vaším zákazníkem. Vašimi zákazníky je spíše úzce definovaná skupina osob, které mají určitou motivaci, sny, obavy a potřeby.
Pro návrh obsahové architektury webu se využívá analýza klíčových slov. V rámci ní můžete rozpoznat, co vaši zákazníci na internetu vyhledávají a následně tomu obsah vašeho webu přizpůsobit.
Do tvorby úspěšného webu se následně zapojuje také grafik. Aby však věděl, co má vlastně kreslit, musí nejprve vědět, jaké prvky mají kde být. Proto je nutné sestavit takzvaný drátěný model webu. Návrh poté doplňuje zadání pro grafika, v rámci kterého se specifikuje, jak má grafika webu na lidi působit nebo zda třeba vaše firma používá určité odstíny barev.
Poté již nic nebrání realizaci
Jakmile je vytvořen podrobný návrh webových stránek, je možné se pustit do realizace celého projektu. K provozu webu přitom budete potřebovat hosting a doménu. Na hosting je dále nutné nainstalovat redakční systém, jehož prostřednictvím budete spravovat obsah.
V další fázi dochází k nakódování grafického návrhu do podoby webu, který vidíte v prohlížeči. Pokud má váš web zahrnovat nějaké funkce, nyní přichází čas na jejich realizaci.
Obsah je král
Obchodně úspěšný web pomůže dotvořit také kvalitní obsah, který prodá vaše výrobky či služby. Myslete na to, že lidé chodí na váš web hledat informace. A tyto informace by proto měl zahrnovat obsah vašeho webu. Nezapomeňte, že texty by měly vždy mluvit jazykem vašich zákazníků. A při jejich tvorbě byste měli pracovat se zájmy, potřebami, sny i obavami vašich typických zákazníků.
Více informací o tvorbě webových stránek najdete na www.mdwebdesign.cz.