Chevrolet si na svém elektrickém hatchbachu Bolt pořádně vylámal zuby. Přestože nebyl na vině. Požáry ho donutili k obří a drahé svolávací akci. V únoru už ale už mělo být všechno vyřešeno. Není. Nové Bolty se dostanou k zákazníkům nejprve v dubnu.
Chevrolet patří k průkopníkům elektromobility. Na svět přivedl jeden z prvních plug-in hybridů liftback Volt a v roce 2015 utřel světlo světa sympatický čistě elektrický hatchback Chevrolet Bolt. Na tu dobu měl neuvěřitelnou kapacitu baterií – až 60 kWh, dvakrát větší než tehdejší BMW i3. Takže na jedno nabití zvládl až 320 km. Z Boltu se tak stal rázem jeden z nejlepších elektromobilů. A ani netajil, že chce pořádně podtopit Tesle. To se mu ale rozhodně nepodařilo. A nejen to, před sebou měl problémy, které jsou dodnes noční můrou Chevroletu.
Chevrolet Bolt EV: ‚Americký Leaf‘ zvládne na nabití až 320 km!
Důvodem byly časté požáry. Situace byla tak vážná, že automobilce nezbývalo nic jiného, než vykoupit nebo svolat všech 69 000 vyrobených vozů a provést tu nejdražší opravu, jakou si na elektromobilu umíte představit. Vznícení Boltů měla totiž na svědomí baterie dodávané společností LG Chem. A jelikož softwarové úprav se ukázaly jako naprosto neúčinné, musel Chevrolet baterie vyměnit. Dodnes ho to stálo téměř miliardu dolarů. A to mluvíme jen o Boltu, a ne jeho evropském sourozenci Opelu Ampera-e. I tam General Motors rozhodl o výměně „srdce elektromobilu“.
Celkově tak zasáhl skandál až 142.000 aut. O této době už ale měla být kauza zažehnaná, jelikož na jejím řešení pracoval i hlavní viník – dodavatel akumulátorů. S LG Chem se Chevrolet dohodl na kompenzaci. Proces výměny běžel naplno od loňského léta a zároveň došlo k zastavení výroby nových Boltů s tím, že později bude produkce obnovena. Mělo se tak stát po několika odkladech v únoru. Nyní ale automobilka oznámila, že to bude nejspíš v dubnu. Důvodem jsou opět baterie. Jak víme, rostoucí výroba elektrických aut udělala z této komodity nedostatkové zboží.

Opel Ampera-e: Evropský ‚Bolt‘ má dojezd delší než BMW i3
Jednoduše, Chevrolet nemá dostatek baterií, aby opravoval již vyrobené Bolty a Opely Ampera-e, a zároveň vyráběl nová vozidla. Uvidíme, jestli nový odklad pomůže. V dnešní době není nic jistého. Do hry mohou vstoupit i jiné faktory jako nedostatek čipů či plastových komponentů. Dobrou zprávou je, že po obnovení produkce se k zákazníkům dostane modernizovaná verze Boltu s novou maskou, světly, kvalitnějšími materiály v kabině či s modernějším infotainmentem. Facelift měl být už dávno v ceníku, vždyť modernizaci ukázal Chevrolet loni v létě. Ale právě kvůli zmiňovaným potížím zatím na trh nedorazil.